marți, 27 octombrie 2009

Alta viata frate!

Daca opresc pe cineva pe strada (de preferat sub 50 de ani) si o sa-l intreb ce e AMD, exista sanse mari sa stie. Asta se intampla deoarece, in viata de azi, calculatorul a devenit ceva fara de care aproape nu mai putem trai. Fie ca e vorbe de mail-uri, messenger, internet, blog etc., facem asta zilnic. Aceasta lume virtuala, imateriala, nu poate functiona fara suport fizic, material: piesele din interiorul unitatii centrale (sau mai bine zis, carcasa aia care ocupa atata loc la picioarele mele).
Pentru o viteza cat mai mare in lumea non-fizica, elementele ancorate in realitate trebuie sa fie cat mai noi si cat mai performante (inca se fabrica AMD Athlon, desi Phenom e mai bun). Fie ca e vorba ca ma uit la filme, fac trafic pe youtube, ma joc ultimul Age of Empires aparut sau, pur si simplu, umblu aiurea prin reteaua planetara sau prin grajdul hard disk-ului meu, am nevoie de placa video. Ati vazut vreodata cum arata Windows XP pe un PC fara placa video? Daca nu, schimbati-va calitatea culorilor pe 4 biti. Ooops, o data cu Windows 2000, minima e 16 biti. Vedeti? Incercati numai sa stati pe un calculator fara driverele de la placa video instalate! O sa va plangeti zilele...pana va dati seama care e problema (cum a fost in cazul meu).
Ultima inovatie in acest domeniu sunt placile video ATI Radeon™ HD 5870 si ATI Radeon™ HD 5850. In caz ca nu stiati, ATI este acea ramura din AMD care se ocupa cu grafica.








Cea mai importanta evolutie in cazul acestor placi este compatibilitatea totala cu DirectX11, spre deosebire de cei de la nVidia, la care GTX295 al lor e inca la 10. La testele Benchmark, astea de la ATI sunt mai bune. Sa vedem cum va evolua situatia in timp...
Proba nr. 11 a SuperBlog 2009, gazduit de PCNews, o sa va spun ce as face eu, in cazul in care as deveni, peste noapte, proprietar al unei asemenea tehnologii.
In primul rand as testa-o jucand un GTA IV. As umbla la setari in asa maniera, incat sa vad cat de departe pot merge. Sunt convins ca, impreuna cu un procesor pe masura, o sa ma joc GTA 4 la cele mai mari setari grafice. Poate chiar pe un monitor de 30 de inci. Ca sa continui, as juca un Spider-man:Web of Shadows, GRID si Asassin's Creed (ultimele 2 nu m-am jucat niciodata, din cauza cerintelor prea mari de sistem).
Dupa aceea m-as uita la niste filme de groaza.Nu sunt fan al genului si sunt chiar in urma (nu am vazut niciun clasic pana acum, deci ar fi o ocazie buna sa incep). Daca as reusi sa fac rost si de inca 2 monitoare LCD, le-as pune impreuna ca sa-mi alcatuiesc un set conectat, ca am vazut in documentele atasate ca ofera posibilitatea astea, de a lucra pe mai multe ecrane deodata. Va dati seama ce experienta cinematografica ar insemna asta? Deja dau in reverii...
Nu in ultimul rand, as merge afara sa ma laud. Daca  nici asta nu e motiv, atunci nu mai stiu care e...sa vedeti ce predica mi-a trage popa la spovada ca am pacatuit!
Da, asta as face in cazul in care as renunta la nVidia GeForce 7300 GS si as trece pe ATI Radeon HD 5870/5850.

5 comentarii:

  1. Super tare GRIDU' mane . Tare articolul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tony, draga, ma uimesti pe zi ce trece! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bun articolul, asta chiar mi-a placut.:))
    Multa bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc la toti pentru parerile pozitive! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. ATI si cu AMD sunt
    Cei mai tari producatori it de pe pamant
    La ei calitatea primeaza
    Si preturile ne flateaza!

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)