luni, 19 octombrie 2009

As putea folosi optiunile alea...

Dupa ce am citit regulamentul pentru proba a treia SuperBlog 2009, organizat de PCNews, am studiat site-ul Hostway pentru a le vedea oferta. Am ajuns la concluzia ca, desi sunt o firma relativ noua (2006), nu au ajuns degeaba printre cele mai bune 3 firme de hosting din lume.
Mai exact, ei ofera posibilitatea cumpararii unui domeniu (adica iti cumperi dreptul de a utiliza o anumita adresa de web) sau pachete All Inclusive, care constau in hosting, domeniu si uneltele necesare dezvoltarii armoniase si simple a site-ului/blog-ului.

Pretul unui hosting de baza este de 6,5 euro/luna (in afara de taxa pe domeniu, care se plateste separat: 36 euro o data in viata pentru un domeniu .ro sau cate 9 euro pe an la cele .com, .net, .info etc.). Asta este un pret unanim valabil (gasim cam la fel si la GoDaddy, HostMonster etc.). Bineinteles, exista si preturi mai mari, dar un om simplu nu are nevoie.
Pentru aceasta suma modica, primesc 600MB spatiu, baze de date nelimitate (la GoDadyy ma costa asta 15 dolari pe luna), subdomenii nelimitate, trafic nelimitat etc.
Spre deosebire de HostMonster, care imi promite la pretul asta spatiu nelimitat in plus (si unele chestii in minus), mai repede as alege HOSTWAY, pe considerentul ca e mai sigur cand stii ca ti se asigura X MB, decat sa stii ca folosesti spatiu nelimitat la gramada cu alti useri...Disney, Trilulilu, Wikipedia si altii au studiat bine oferta pana i-au ales pe ei, nu?

Nu am putut sa nu observ faptul ca un hosting profesional la ei este cu mult mai bun decat gratuitatea asta de la Google (respectiv Blogger...). O sa enumar cateva chestii pe care nu le am, desi as vrea. La fel, unele pe care le am, dar nu ma incanta nu stiu cat.
As vrea, dar nu am:
1. Subdomenii (as putea sa-mi impart blogul in mai multe subdomenii, fiecare fiind o categorie. In felul acesta, eu consider ca ar fi mai ordonat si mai simplu pentru cititorii interesati doar de articolele cu o anumita eticheta.)
2. Customizarea erorilor (altfel zis, nu imi apare simpla eroare ca si la toti, pot sa-mi pun eu texte suplimentare si altele de gen. Mie mi se pare util.)
3. Baze de date MySQL nelimitate (va dati seama ce as putea face eu cu liste infinit de lungi cu diverse date?)
4. Conturi FTP (asa nu as mai fi obligat sa folosesc Picasa si Flickr pentru a va arata poze si Slideboom pentru slideshow-uri...)
5. Servicii de email (nu ar mai trebui sa-mi dau mail-ul personal peste tot...)
Am, dar nu ma face mai vesel:
1. Tab-ul "Convertiti in bani", din care mi se aranjeaza totul automat pentru Google Adsense. Nu ma incanta pentru ca oricum sunt suspendat...poate totusi imi accepta cererea (re)trimisa >:)
2. Un OpenID numai pentru mine. Nu l-am folosit niciodata, deci e fix-pix.
3. O functie numita "transcriere". Pot garanta ca nu o sa scriu niciodata in limbile alea, deci mi-e total inutila (nici nu stiu daca am inteles exact ce face).

Asa ca, in concluzie, daca o sa am vreodata atata succes cu blog-ul asta, incat sa-mi ceara statutul social un hosting profesional, stiu incotro ma voi indrepta. :)
O zi buna in continuare la toti!

2 comentarii:

  1. Felicitari tony, ai luat suta de parai :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Întra-devăr Hostway au nişte oferte de hosting chiar super.
    Felicitări pentru articol, frumos scris.

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)