luni, 26 octombrie 2009

Azerty - gandul nr. 1 cand vine vorba de calculatoare

Toti am auzit de magazinele on-line, nu? Sunt acele site-uri pe care le deschid atunci cand am nevoie de ceva si nu e asa de urgent, asa ca mi-e prea lene sa ies din casa. Intru acolo, dau o comanda, iar in cateva zile (sau 24 de ore, daca platesc o taxa suplimentara uneori) imi ajunge in fata casei. Bineinteles, domeniul IT nu a scapat nici el de aceasta afacere. Cu ocazia unei alte probe SuperBlog 2009, gazduit de PCNews, eu trebuie sa imi activez talentele de marketing si sa-mi exprim opinia in legatura cu schimbarile ce ar trebui aduse site-ului Azerty, pentru "a creste intr-o luna, cat altele in 7."








In primul rand trebuie sa spun ca-mi place culoarea design-ului: un albastru deschis. Cand zic "Azerty", imi zboara gandul la azuriu, care inseamna exact albastru deschis. Asta poate fi considerata si o tehnica psihologica: daca ma asteptam ca atunci cand accesez site-ul sa vad albastru deschis, si vad, e clar ca imi da o impresie buna. Nu pot totusi sa stiu ce era in mintea designerilor, cand au creat pagina...
Pe ce as pune eu accent este advertisingul. Nu vreau sa fiu inteles gresit, pare un site cu vechime si care are niste clienti fideli, dar eu nu am auzit de el pana la proba asta. Spre deosebire de emag si de pcgarage (sa zicem si pcfun), de care am auzit toti si sunt sigur ca majoritatea ati si cumparat ceva, de azerty nu au auzit prea multi.Am dat un GM cu acest nume si toti mi-au raspuns "ce e aia?"...asadar, eu as investi putin mai mult in reclama: chiar langa titlu, sus imi scrie "Componente PC". Cand dau un search pe google cu aceasta sintagma, site-ul nu imi apare nici pe prima pagina, dar nici la link-uri sponsorizate. In concluzie, as recomanda reclama platita la Google Adwords si pe cate-un blog sau site mai bine situat. Poate si niste panouri publicitare sau o reclama la tv :-? .
In continuare, consider ca un serviciu de configurare online a unui sistem PC, impreuna cu optiunea de cumparare, ar fi ceva exceptional. Imi mai place sa intru, din cand in cand, pe cate un site din asta si sa-mi configurez un calculator de vis. In special pe Alienware, dar mai cobor stacheta uneori. E mult mai comod decat sa ma trambalez pana la sediul firmei, sa-mi faca oferta un angajat care nu stie de ce am nevoie si sa imi pierd cateva ore cu schita calculatorului pe care-l vreau.Intru direct, selectez cateva componente, vad pretul final si dau comanda. Intr-o saptamana imi bate postasul la usa, disperat ca-l dor toate oasele din cauza pachetului meu. Ii dau 5 lei si il calmez, iar astfel nu mai consum benzina si nervi cu o comanda "manuala". Imi cer scuze daca au deja asa ceva, dar eu nu am gasit, desi chiar am cautat.
Ultimul, dar nu cel din urma punct ar fi o schimbare in reclama aia de deasupra obiectelor ce le vand (sper ca m-am exprimat bine). Mie imi apare o camera cu 699 de RON. Dupa refresh, iar...nu stiu daca si voua, dar mie da. Dupa alte refresh, o imprimanta cu 349 lei. Cum acolo sus imi arata ceva care sa iasa in evidenta, ma asteptam sa imi arate vreun chilipir sau ceva efemer, la preturi mai mici ca in alta parte. Nu ma pricep la camere web/de supraveghere sau de ce-or fi, asa ca nu comentez pretul. La fel nici la imprimante.  Poate e mai ieftin decat altundeva, dar, in vremurile astea, o reclama importanta nu cred ca ar trebui sa contina ceva destul de exorbitant (astea sunt, dupa parerea mea). Eu puneam o oferta cu "cumperi 4 cartuse (ca tot mi s-au golit de curand), primesti un top de hartie gratis (ca tot mi s-a terminat ieri)" sau ceva cu noile piese aparute (sa zicem noua placa video de la ATI-o fi mai scumpa, ca e noua, dar macar e informativ si ii atrage pe cei interesati de noutati).

Astea au fost ideile mele. Sper ca va plac, daca nu, asta e...O seara placuta!

5 comentarii:

  1. Paralela cu azuriul e "la fix"! Esti talentat la scris....ti-a zis vreun profesor? Sau ei nu cauta talente....Si ma refer in general, la tot blogul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu si talentul...vaca si chilotii (vorba cuiva cunoscut). Multumesc de parere, dar pana sa ajung eu talentat la scris, vor mai trece decenii....In schimb, tu chiar stii sa atingi miezul problemei si sa ajungi la inima cititorului, prin scris.

    RăspundețiȘtergere
  3. din cate articole am vazut pana acum, al tau ar merita cele 100 de puncte ;)

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)