vineri, 16 octombrie 2009

Cum as consuma bateria unui laptop in 12 ore

Destul de recent am aflat despre seria de Notebook-uri ASUS UnLimited, primul model lansat pe piata romaneasca fiind UL30A. Dupa parerea mea umila, el este unul exceptional in ceea ce priveste specificatiile tehnice: memoria RAM e destul de mare pentru a rula cele mai pretentioase jocuri, un hard disk generos de 320GB, un procesor puternic si o placa video minunata, capabila sa redea imagini dintre cele mai clare. Chiar fascinant, avand in vedere ca acesta minunatie se incadreaza la categoria "business". Mai are si camera web de 0.3 (personal preferam de 1.3, dar e drept ca nici nu o prea folosesc nici la al meu, deci merge). Totusi, cea mai tare caracteristica o reprezinta banala autonomie, cu care ne-am obisnuit deja toti sa fie de 3-4 ore. Ei bine, la acest model, ea nu este alta decat de 12 ore! Asta inseamna jumatate de zi...ma scol dimineata, deschid laptop-ul si butonez pana la filmul de seara (nici macar nu ma obliga sa stau in casa, il iau la subrat -pana si un pepene e mai greu decat minunea asta tehnologica, care are doar 1,5 kg- si dus m-am facut!). Fain, nu? Nu trebuie sa-mi fac griji ca se zgarie sau se loveste, pentru ca suprafata exterioara este acoperita cu aluminu periat. Arata bine, e performant, rezista o zi intreaga si pot sa-l port toata ziua dupa mine. Ce-i drept, pretul e cam piperat (3400RON-cu TVA) pentru vremurile astea de criza, dar isi si face banii, dupa parerea mea.
Sloganul meu pentru aceasta campanie:
"Mic, performant si elegant, noul ASUS UL30 iti ofera o autonomie destul de mare incat sa-ti traiesti ziua la maxim!"



Totusi, 12 ore pare chiar mult pentru o singura zi, iar noaptea nu pot sta sa-mi clatesc privirile fara sa aprind becurile. Daca le aprind, urla familia pe mine ca nu poate sa doarma...cam nasol. Dar stai, ce citesc eu aici? O matrice de LED-uri cu consum redus lumineaza tastatura in mediile cu luminozitate scazuta. Am rezolvat orice problema, mai trebuie doar sa gasesc in cele 24 de ore ale zilei timpul necesar pentru a-mi consuma bateria.





O singura problema mai ramane: ce sa fac ca sa-i consum bateria in timp util?
Tot cotrobaind prin ogoarele intunecate ale hard disk-ului meu, am gasit un folder numit "Jocuri". Mi-am adus aminte de clipele frumoase cand cautam momente de distractie prin intermediul acestor reprezentari grafice ale unor coduri...si mi-am amintit cat de mult mi-a luat sa-l termin pe fiecare. Am aflat astfel ca majoritatea pot fi castigate in mai putin de 12 ore. Uite ca am gasit prima metoda de epuizare a bateriei: terminarea unui joc. Ca sa nu ziceti ca aberez, va fac si o lista cu jocurile pe care le-am castigat eu in timpul asta:
-Prototype
-Spiderman:Web of Shadows
-Age of Empires III (campaniile)
-clasicele Tarzan, Hercules si Dyna (toate trei impreuna)
Si probabil inca altele pe care nu le mai am acuma, deci nu-mi dau seama.
Desigur, am dat si peste un fisier vechi si prafuit, intitulat "Filme". Am ajuns la concluzia ca in 12 ore pot sa vad fie intreaga serie "Placinta Americana" (faceti calculul: 6 filme ori aprox. 2 ore fiecare-->aproape 12 ore, dar nu te teme ca mai faci si altceva intre timp), fie Titanic si triologia Nasul (3 ore si ceva + 2 ore + 2 ore + 3 ore si ceva-->11 ore. Mai mergi sa mananci, mai conversezi pe mess si se fac imediat o duzina), cum toti se plang ca numa nu se uita la aceste clasice.
Nu am uitat nici de muzica. Daca o melodie are in medie 4 minute, inseamna ca intr-o ora poti asculta 15-->180 de melodii/baterie plina. Discografia lui Michael Jackson ar trebui sa-ti ajunga. Daca nu esti fan, Interpol si GreenDay, fiecare de vreo 2 ori, ajunge.
Am uitat de celebrul YouTube. Se poate? Nu, nu este permis. Daca ai acces la internet, uita-te la filmuletele cu Garcea. Distractie, "cultura" si timp trecut, toate intr-una!
Voi ce parere aveti, se merita cumparat? Eu cred ca da.





Acest articol a fost scris pentru concurul SuperBlog 2009, organizat de PCNews.

8 comentarii:

  1. Felicitari pentru articol. Bafta in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, dar si tu te-ai descurcat minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte dezvoltat articol !
    Bafta in continuare ! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Concluzia: gasesti intotdeauna 12 ore pentru a consuma o baterie. Succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  5. @strongvaleriana
    Multumesc, la fel!
    @FELICIA
    Corect! :))
    Bafta la toti! (din nou...)

    RăspundețiȘtergere
  6. Da asa este ....gasesti intotdeauna 12 ore pentru a consuma o baterie, insa numai sa "ai cu ce"! ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu mai e nevoie de alte info cand auzi de brand-ul Asus. Poti conta pe produsele Asus oriunde, oricand...

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)