sâmbătă, 24 octombrie 2009

Email - gratis sau platit?

Email-ul este folosit de noi in viata de zi cu zi. Daca in urma cu 10 ani, o casuta de email era ceva ce aveau doar cei care lucrau in domeniu si marile corporatii, in ziua de azi toti avem asa ceva. Si eu, bineinteles. Aceste conturi de mail se impart in 2 categorii: gratis si platite. Cele mai cunoscute servicii gratis sunt YahooMail!, Gmail si MSN. Cu ocazia unei alte probe SuperBlog 2009, gazduita de PCNews, o sa compar serviciile gratuite cu cele platite. Serviciul platit HostWay Axigen vs. serviciul gratuit YahooMail!



VERSUS



Prima chestiune despre care o sa vorbesc este spatiul. La Yahoo am spatiu nelimitat (de aceea am cateva sute de mesaje la Trash). La fel este la toate serviciile gratuite mari. In schimb, la cele platite, am o anumita limita in ceea ce priveste spatiul. Spre exemplu, la AXIGEN, aceasta este de 1GB la fiecare euro, care se plateste lunar. Ca sa intelegeti mai clar, 1 euro pe luna inseamna 1 GB, 100 de euro pe luna inseamna 100 de GB si tot asa.

In continuare o sa compar securitatea. Avand in vedere ca sunt un om cu nevoi mici, care nu are nicio intentie in a-si transforma casuta de mail intr-o "baza de date" cu informatii secrete, mie imi ajunge si Yahoo. Totusi, o firma, care nu isi permite sa aiba scurgeri de informatii va trebui sa se orienteze catre ceva platit, care sa-i asigure firewall, antivirusi si tot felul de alte minuni din astea. Nu in ultimul rand, garantia firmei partener ca niciun bit nu o sa iasa din serverele lor, fara aprobarea clientului.

Altceva care mai trebuie discutat este rapiditatea. Mie imi cam ajung email-urile cu intarziere. Cineva il trimite seara, iar mie imi ajunge dimineata (in cazul in care serverul este ocupat). Mai ales daca e din alta 'retea': Yahoo in serviciul de la rds (sa nu va bazati pe asta, e oribil!). Cand e gratis nu prea ai dreptul sa depui plangere ca merge prost, in timp ce daca ai platit pentru asta, astepti sa primesti servicii ireprosabile. In concluzie, cred ca la platit e instant aproape.

Ca sa inchei, mentionez ca serviciul de la AXIGEN ofera anumite avantaje fata de cel gratuit, precum: Personalizare pe grupuri; Spatiu de lucru deschis; Permisiuni complexe; Comunicarea disponibilitatii; Conectivitate permanenta; Acces personalizat in detaliu; ActiveSync. Ca sa aflati ce inseamna fiecare, cititi aici.


Concluzia: serviciile gratuite de email sunt bune si recomandate persoanelor fizice obisnuite, in timp ce cele platite sunt absolut necesare intreprinderilor de toate marimile. Nu de alta, dar pentru a putea oferi, la randul lor, servicii ireprosabile clientilor.

7 comentarii:

  1. Bine punctat!

    Imi place:). Deasemenea sunt total de acord cu tine :), mai ales ca o inteprindere isi permite sa plateasca un serviciu platit de email, pe cand o persoana fizica...depinde.:D

    Spor in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. pai renunta la yahoo si mergi pe gmail. Si mie imi ajungeau cu intarziere mail-urile pe yahoo. Pe gmail ajung imediat. E super fast!

    RăspundețiȘtergere
  3. @e-lari si @a3urghe
    Multumesc!
    @johnny
    Am si la Gmail, dar imi convinte totusi mai mult la Yahoo ca imi apare un avertisment pe ecran cand primesc mail :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Ca intotdeauna foarte bine documentat!
    Continua!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu sunt chiar mulţumită de Yahoo. Nu mi se pare că e mare întârzierea la mailuri. Din păcate nu pot să fac comparaţia cu Gmail pentru că nu-l folosesc; am cont, dar nu cred că l-am folosit de 2 ori. :D

    RăspundețiȘtergere
  6. @florytutu
    Nu pot zice ca sunt foarte informat, ca nu prea sunt. Mai stiu si eu una alta si le zic din cand in cand.

    @zahdiva1
    E cand merge bine si cand merge rau (e prea aglomerat serverul--ex: azi m-am chinuit 15 minute sa-mi accesez contul si am aflat ca nu eram singurul). Folosesc si gmail, dar extrem de rar. ;))

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)