vineri, 23 octombrie 2009

Marcile proprii Real

Cei care frecventeaza mai des Real Hypermarket stiu ca anumite produse sunt inscriptionate cu emblema real, cum ar fi Real Quality, Real Bio si Real Selection. Acestei serii i se mai adauga si marca Tip (desi nu apare insigna, va spun eu ca e productie proprie). Cu ocazia unei alte probe SuperBlog2009, gazduit de PCNews, trebuie sa fiu critic culinar pentru aceste marci, respectiv pentru produsele care le poarta emblema.

Avand in vedere ca locuiesc la 100 de metri de Real si la 200 de Carrefour, iar mai aproape nu exista niciun ABC, 90% din cumparaturile familiei mele se fac la hypermarketurile astea doua (alternativ, desi preferam la primul, pentru ca consumam mai putina benzina).
Asadar, le cunosc majoritatea produselor destul de bine si trebuie sa afirm ca imi place mult Tip-ul. Trebuie sa mentionez ca 90% din furnizorii TIP sunt nationali si ca el vine in intampinarea necesitatilor cotidiene, aducand cele mai bune preturi la produse de calitate. Din aceasta serie, eu cumpar apa minerala, lapte si unt. E mai ieftin decat celelalte marci si e perfect pentru gusturile mele. Mai cumpar, din cand in cand, si produse din gama Real Quality: adesea cereale, pizza congelata, branza feta si paine (preferata mea). La fel cum zice si reclama: "Calitate superioara la preturi mici." Alte produse ar fi paste, orez, dulciuri, bauturi, pre-mixuri pentru prajituri, conserve, produse proaspete din categoria mezelurilor, paine, detergenti, cosmetice etc.
Spre rusinea mea, recunosc ca nu am cumparat niciodata ceva real Bio (produse 100% biologice, bineinteles, la preturi mai mici decat la altii, cum ar fi musli si lapte de soia) sau real Selection (dulciuri fine, la preturi relativ scazute...). Totusi, stim ca daca ceva e facut bine, restul ce vine din acelasi loc e la fel.
Nu am putut sa nu remarc ca pe cutia de lapte TIP scria pe germana si era mentionat si locul de productie: daca un ma insel, era Dusseldorf (oricum, undeva in Germania). La restul nu m-am uitat, dar cred ca e ceva asemanator, oricum.
In concluzie, real hypermarket si-a lansat marci prorpii (momentan 4 la numar), cu care doreste sa cucereasca piata, prin calitate la preturi mici. Pana acuma reuseste...dar ne si asteptam la asta, cum doresc sa atinga 20% din vanzarile totale sa fie din marci proprii, nu?

18 comentarii:

  1. Hey, dar ce rapid ai fost. Hmm oare e bine ca ai pomenit de concurenta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am fost rapid, mi-a luat vreo 2 ore. Cand am ajuns acasa m-am uitat sa vad daca s-a mai "verificat" si alta proba, iar cu ocazia asta am observat ca exista o noua proba. Poti observa ca articolul e scris la 18:37, iar pe pcnews a aparut la 19:19 :))
    Nu stiu daca e bine ca am pomenit de Carrefour, mai ales dupa comentariul de aici (al doilea). Totusi, eu imi exprim liber opinia, indiferent care ar fi aia :).

    RăspundețiȘtergere
  3. SUBSCRIU... ai mentionat de concurenta, si nu stiu cat de bine apreciata o sa fie chestia asta, mai ales ca ai mentionat ca Realul e cel mai aproape de tine, therefore, asta e motivul pentru care tu cumperi de la ei...

    RăspundețiȘtergere
  4. De fapt mai este un motiv: ca stiu unde sunt fiecare produs, asa ca daca ma grabesc merg acolo. Taica-meu prefera totusi Carrefour-ul, ca e totusi mai ieftina marca lor personala "1" cu cativa bani (la apa plata e 30 de bani diferenta). Totusi, ce am scris in articol e adevarat: marcile lor proprii sunt mai ieftine, dar decat celelalte produse din magazinul lor.

    RăspundețiȘtergere
  5. @orator
    Mentionez ca la ora asta sunt deja 4 articole, pentru tema asta, in sistem. Unul e al meu, altul al lui romanika blog, iar altul al lui berilac. Celalalt nu stiu :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu stiu pe unde sa te intreb la tine pe blog deci iti spun aici,te intereseaza BlogRoll? SSigur imi stii blogul:
    http://traiminromaniasiastaneocupatottimpul.wordpress.com/ )

    RăspundețiȘtergere
  7. Un articol bun zic eu.Imi place ca ai scris corect gramatical.
    Degeaba abordezi o idee buna daca nu scrii corect, zic eu.
    Succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte tare articolul!
    Imi place. :) Si foarte bine ca ai dat si exemple de produse din fiecare marca.

    Eu nu am stiut sa dau:D.

    Deci, cum am spus, imi place, doar ca...nu stiu, inceputul suna cam ciudat. "Frecventeaza frecvent"? :D

    RăspundețiȘtergere
  9. @e-Lari
    Multumesc mult ca mi-ai atras atentia asupra inceputului. Mereu cand scriu ceva nu imi dau seama de repetitii decat atunci cand e prea tarziu...e deja o regula.
    Si articolul tau e fain, chiar am aflat niste chestii noi.

    @johnny, traiminromaniasiastaneocupatottimpul
    Multumesc pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma bucur ca am putut fi de folos.

    Iti multumesc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  11. Uhm, pentru 100 200 de metri folosesti masina? Geez!

    RăspundețiȘtergere
  12. calitatea unui produs se raporteaza si in functie de concurenta, deci, parerea mea, n-ai greesit cu nimic ;)
    Esti cam grabit... :))

    Bun articol. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  13. @Mike
    E mai rapid :)). Dar lasa, dupa ce face primaria trotuarul si pe aici, o sa mai merg si pe jos...sper
    @daninho
    Multumesc! E adevarat ca ma mai grabesc uneori, dar asta numai ca sa stiu ca am scapat de o grija.

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte "muncit" blogul tau!
    Spor la puncte in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  15. Uitandu-ma prin camara, am fost surprinsa sa vad ca am multe produse Tip( ca da... e criza) si Quality, de care sunt foarte multumita. Sunt placut impresionata si de articolul tau.

    RăspundețiȘtergere
  16. In concluzie, FELICIA, putem zice ca majoritatea celor care am vizitat realul am cumparat produse TIP si Quality, vazand ca sunt mai ieftine, fara sa stim ca provin, de fapt, din productie proprie.

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)