sâmbătă, 31 octombrie 2009

Se termina odata criza asta?

Toti cei care sunt o idee pasionati de tot ceea ce tine tehnica au auzit, cu siguranta, despre procesoarele i7 de la Intel. Conform tuturor testelor posibile de pe lumea asta, i7 bate Phenom II (cel mai bun de la AMD) la toate capitolele. Cum nu exista decat aceste doua companii mari de procesoare, putem sa concluzionam ca este cel mai bun procesor din lume, inclusiv la capitolul laptop-uri (deci nu doar desktop!)
Poate despre asta nu ati auzit pana acum, dar va anunt eu: placa video nVidia GeForce GTX 260M. Este o placa video pentru laptop-uri (daca nu v-ati dat seama din M-ul din nume). Aceasta placa video intrece fosta generatie de placi video de la ATI in multe cazuri. Sa nu uitam ca cea noua a aparut abia luna asta, deci sa nu judecam.
De ce va explic eu toate prostiile astea care nu va intereseaza? Simplu: doresc sa va dau cateva notiuni in ceea ce priveste concurenta pe piata, pentru a putea intelege de ce recomand eu urmatorul laptop tuturor gamerilor.




Daca aici v-am recomandat un sistem desktop pentru gamerii...ocazionali, ca sa le zic asa, acum va recomand un laptop ultra performant pentru gamerii inraiti (sa te poti juca oriunde, nu doar intr-un birou izolat fonic, cu boxe pana-n tavan, un scaun de piele si un desktop de 10.000 de euro).
Laptop-ul ASUS G60J (v-ati dat seama de cine e fabricat, nu?) dezvolta performante 3D deosebite datorita procesorului Intel Core i7 si a placii video nVidia GeForce GTX 260M-1GB VRAM! Obtine un scor de 11.000 de puncte in 3DMark 2006 (asta e destul de mult...mie abia imi merge :|). Acest model foloseste tehnologia Turbo Boost, obtinand un overclocking de la 1.73GHz la 3.06GHz, in cazul variantei cu i7-820QM. Aceste facilităţi sunt acompaniate de dotările audio: difuzoarele Altec Lansing® şi EAX Advanced HD 4.0 care îmbunătăţesc experienţa de joc prin adăugarea a 64 de efecte de sunet în cadrul titlurilor suportate. Tineti minte articolul cu celalalt laptop de la ASUS (ala pentru cei care nu dau pe-acasa decat noaptea)? Ei bine, la fel ca si ala si asta dispune de un sistem de iluminare a tastelor (doar asa, ca sa ai scuza ca nu mergi la culcare).
Daca ma uit pe youtube gasesc o tona de filmulete cu GTA 4 la setari grafice maxime, iar in majoritatea procesorul folosit este Intel i7. Asta imi suna putin cunoscut, nu? Aaaa, da! Laptop-ul ala G60J de la ASUS avea asa ceva, daca bine-mi amintesc.
Acum ca stiti ca nu mai trebuie sa va stricati coloana pe un scaun directorial pentru a va juca cele mai pretentioase jocuri la o grafica de invidiat si ca puteti rezolva totul cu un laptop performant pe care-l porti la subrat, unde s-ar desfasura urmatoarea ta sesiune de gaming?
La mine depinde de joc. Stiu ca m-a speriat cam tare "Shade:Furia ingerilor" (motiv pentru care nu am trecut niciodata de nivelul 3 sau 4). Trebuie sa trec odata si peste asta, asa ca as da o raita prin cimitir si as incerca sa fac cateva nivele.
In continuare mi-as instala GTA 4 si as continua jocul de unde am ramas pe o masa in parc-asa, sa moara toti de ciuda >:). As baga un NFS:Shift pe la scoala si cred ca ceva mai clasic (Mario) pe centru ;).
Problema mea e urmatoarea: desi pretul nu a fost inca publicat (nici macar estimativ)-cel putin din cate am vazut eu pe net, sunt sigur ca va fi vreo 2-3 mii de euroi mici si dragalasi. Cu tot scrisul asta despre calculatoare si cum oricum trebuie sa trec si eu la o alta generatie o data si o data, stau si ma intreb cand se termina odata criza asta economica mondiala? Nu de alta, dar imi cam incurca planurile pentru un PC nou...

8 comentarii:

  1. Presupun ca-ti curg balele dupa un asemenea laptop nu? :))) Si mie :))
    Bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eheee... Are Johnny o dreptate! :))
    Si mie, si mie!:))

    Foarte bun articolul, imi place, dar cam multe detalii tehnice. La care chiar nu ma pricep... :D

    Succes in continuare! 100 de puncte sa iei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Stai sa vezi cand ne invadeaza quad core-urile ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos scris, felicitări pentru articol :)

    RăspundețiȘtergere
  5. "2-3 mii de euroi mici si dragalasi" oooooo daaaa, mai ales drăgălași.
    Încercam să descifrez datele alea tehnice, dar m-am cam pierdut, o să reiau paragraful, poate o să reușesc să țin drumul drept. :P

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc la toti pentru pareri!

    RăspundețiȘtergere
  7. la gameri cand e vorba de jocuri criza nu mai exista :))

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)