duminică, 11 octombrie 2009

Zilele orasului Oradea 2009

La fel ca si oricare cetatean, pus pe aventura, al acestui mandru oras, Oradea, am decis sa particip la balciul organizat cu ocazia zilelor orasului. Bineinteles, am decis sa mananc cateceva si sa ma distrez la diversele jocuri de pe acolo. Dupa ce am tras un raid, am mers la o taraba si mi-am cumparat oferta universala: mici cu cartofi prajiti si mustar. Paine era bonus (asta de noroc :)), nu?)! Portia de cartofi era 4 lei, micii au fost 2 lei bucata. In total, am cheltuit 8 lei. La inceput am zis: cum adica 2 lei un mic? Mai demult era 1 lei si 50 de bani...totusi, a venit criza, asa ca am acceptat-o si pe asta. Nemultumirile nu au incetat sa apara: painea era pe jumatate uscata, micii nu erau bine prajiti (adica erau inca rosii si putin amari), iar cartofii pai erau tari ca piatra si reci ca gheata! Asta nu a fost o hiperbola. Din asta rezulta ca taraba respectiva nu prea avea clienti. Criticii o sa zica acuma ca am mers si eu la o ora din aia cand nu e nimeni si am prins si eu niste rebuturi. Sau am mers azi, cand a plouat...ei bine, nu. Am mers chiar sambata seara si pot zice ca era plin de oameni. Am stat la rand pentru mancarea asta! Si mai erau si dupa mine...nu stiu ce sa zic. Poate am avut eu ghinion...
Mi-am mai luat un mar caramelizat. A fost asa de tare, incat aproape mi-am rupt dintii incercand sa-l mananc.
Am cumparat si un borcan de miere si am aflat de la acel vanzator ca primaria i-a cerut "chirie" de 100 de lei/zi (Nota:locul ocupat avea 2 metri patrati si era la marginea marginii targului...). Acum am inteles de ce erau asa de scumpi micii.
Cand m-am uitat la preturile de la distractiile mecanice, era sa pic lat. Sase lei=2 minute pe majoritatea. La unele "doar" 5 lei. Tin minte de anul trecut, la mare, in Eforie Nord, 5 minute la masinutele alea costau 5 lei. Aici imi cere 6 lei pe 2 minute...la inceput am ramas, cum v-am mai zis, stupefiat. Dupa aceea m-am gandit putin: daca la bietul comerciant roman ii cere pentru 2 metri patrati, la capatul lumii, 100 de lei pe zi, la astia, fix pe centru, la 20 de metri patrati sau chiar mai bine + curentul consumat le cere vreo 1000 de lei, ca sa nu zica cineva ca exagerez. In conditiile astea, ma gandesc si eu ca sunt asemenea preturi.
Ai zice totusi, ca la asemenea costuri, s-au gandit si aia de la primarie sa instaleze mai multe cosuri de gunoi cu aceasta ocazie. Din pacate, asta nu s-a intamplat. Nu gaseai decat vreo 5 cosuri, toate pline, in tot targul. Culmea rusinii e alta: statuia lui Mihai Eminescu! Nimeni nu s-a gandit sa o curete si pe aia. Tot capul celui mai mare poet roman era plin de excremente de pasare. Asta dovedeste cata grija avem noi, romanii, de valorile nationale.
Ca sa nu ziceti ca sunt rau, o sa spun si cateva lucruri pozitive: mi-au placut peruanii aia care cantau (le ador muzica :X), mi-a placut vata de zahar, mi-a placut nuga si mi-a mai placut faptul ca Ana Lesko si Voltaj sunt invitati in seara asta, incepand cu ora 19:00 pana la 23:00, intr-un concert in centru :X.
Distractie placuta la toti! Daca aveti recenzii (bune sau rele), va rog sa le treceti mai jos :) Multumesc!
PS: Pentru cei din alte orase/comune/sate, la voi cum s-au desfasurat zilele localitatii voastre?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)