joi, 26 noiembrie 2009

Am meritat o noua sansa?

"Fii tu insuti schimbarea pe care vrei s-o vezi in lume!"
(Mahatma Gandhi)

In curand va fi 2010. Asta inseamna ca vor fi trecut 2010 ani de la nasterea Mantuitorului nostru, Isus Hristos. El s-a nascut pentru a se jertfi pentru pacatele noastre. Prin asta, el a facut o lume mai buna pentru noi toti...dar oare noi meritam asta? Stim ca Dumnezeu e milos si acorda sanse suplimentare la cine ai zice ca nu merita nici sa stea in cap! Oare, noi pacatuind in continuare, neavand grija de planeta, uitand incetul cu incetul de El, Ii dovedim ca a avut dreptate acordandu-ne o alta sansa? Nu prea...
Ce putem face fiecare pentru a arata am meritat-o?  Nu stiu cazuri particulare, dar stiu ce voi incerca eu sa fac:

1. Intotdeauna cand doresc sa renunt la ceva, sa fac ceva etc., aleg o data simbolica (Anul Nou, prima zi din luna, prima zi din saptamana, o duminica mai speciala, ziua cuiva/a mea etc.). Nu de alta, dar asta imi aduce un imbold. Ma face sa gandesc in felul urmator: "Incep un nou ciclu (an, luna, saptamana etc.). Sa incerc sa fac astfel, incat sa ma pot lauda pe urma ca am facut ceva in el!"
In acest fel, atunci cand am intrat in 2009, chiar in noaptea de Revelion am decis sa renunt la anumite chestii. Nu dau exemple, deoarece nu am reusit atunci, pe ultim moment. Pe parcursul anului am reusit sa scap de ele. Intram in 2010, primul an al urmatorului deceniu. Acum o sa ma pot lauda ca am inceput un nou deceniu/o noua viata! -- in plus, e mai usor sa tin socoteala timpului in care "m-am indreptat".

2.  Nu zic ca ma fac usa de biserica. Mereu exista oameni care te vor enerva si, chiar daca nu-i injuri direct, in minte mai dedici cate un "bip", dar astea sunt cazuri exceptionale (pana acum mi s-a intamplat doar o data, daca memoria mea subreda nu ma inseala).Totusi, voi incerca sa mint mai putin. "Eu sunt Adevarul si Viata" - fain ne sta mintind, nu?

3. O sa incerc sa ajut oamenii in adevaratul sens al cuvantului. Pana acum, cand cineva imi cerea ceva, de obicei ziceam "da". Recent am realizat ca zicand "nu" unei cereri de ajutor, poti sa te ajuti atat pe tine, cat si pe persoana respectiva. Exemplu "ipotetic":
-Nu ma ajuti te rog la compunerea asta?
-Ba da, cu ce?
-Poi, eu nu ma prea pricep, nu fac eu ceva, iar tu dezvolti si corectezi?
-Bine, o fac si pe asta...
Asta nu e bine sa faceti. Stiti de ce? Daca il ajutati, va citi cand asculta profesoara de romana tema, ea va crede ca stie bine si il mai menajeaza. In schimb, daca il pune sa citeasca si vede greseli si chestii din astea, va munci cu el mai mult, sa-l faca sa le realizeze si sa se corecteze. Astfel va lua o nota mai mare la test, teza, examen si tot asa..."Mai bine prost 5 minute, decat o viata intreaga!"

Acorda o adevarata mana de ajutor, oricui ti-o cere!

4. Nu zic ca voi recicla. Nici nu am de ce sa zic, mai bine sa fiu sincer (nu am nici macar centru de reciclare in oras!-->cel putin eu nu stiu de el). In schimb, voi incerca sa fac un efort sa conving cat mai multi oameni sa nu mai arunce mizeriile oriunde. Nu pot intelege cum eu imi tin servetelel murdare in buzunar, daca nu am un cos de gunoi in apropiere, iar altii striga in gura mare: "Vreau o tara mai curata!" si ii vezi aruncand ambalaje in mijlocul parcului...orice natiune puternica a devenit asa, dupa ce cetatenii si-au schimbat mentalitatea.

Am zis la punctul 3 si 4 ca nu vreau sa mai mint, asa ca nu are rost sa continui acest articol zicand tot felul de chestii, pe care stiu ca nu le voi aplica niciodata. Asa ca, in incheiere, doresc sa-ti adresez o intrebare: TU cum te vei schimba in 2010, pentru a face lumea un loc mai bun?

2 comentarii:

  1. 2010 nu are cum sa fie mai prost decat 2009.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper sa reusesti sa ai puterea de a schimba lumea si pe tine insuti, de a accepta ca putem fi si altfel, mai buni, mai sinceri, mai toleranti. Asa ca sa ne vedem in 2010, intr-o lume mai buna.

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)