sâmbătă, 7 noiembrie 2009

De ce uram ceea ce nu ne place?

"Este pacat ca singurul lucru pe care un om il poate face opt ore este sa munceasca.Nu poate sa manance opt ore, nu poate sa bea opt ore, nu poate sa faca dragoste opt ore."
W. Faulkner

Prin intermediul acestui citat putem observa ca aceasta lume este ancorata in truda, suferinta si pacat. Acum o sa ziceti cum imi dau eu seama de asta, printr-o propozitie zisa de un anume Faulkner.
Simplu: ce uram noi, rasa umana, cel mai mult? Raspuns: sa muncim!
Care este singurul, dar singurul lucru pe care il putem face cel mai mult? Munca!
In concluzie, tot ceea ce uram, facem cat mai mult. Tot ceea ce ne cauzeaza placere si am vrea sa facem cat mai mult, dureaza exact invers: cat mai putin posibil.
Toti am vrea sa ne delectam papilele gustative timp de 8 ore, nu? Sa ne uimim simturile cu niste bauturi fine, sa atingem acea stare de placere din timpul actului sexual cat mai des. Totusi, aceste lucruri nu sunt deloc cu putinta la oameni(i simpli).
De ce am pus eu asta in paranteza? Din placerea mea, care va enerveaza pe voi, sa lungesc articolele cu chichite meditative.
Sa ne gandim putin. Nu este ciudat ca uram ce ne fura cel mai mult timp, dar iubim ce dureaza putin? Oare daca ar fi fost invers (mancam 8 ore si munceam 20 de minute), nu am fi ajuns sa indragim munca?
Cred ca nu o data vi s-a intamplat sa nu va mai saturati de un fel de mancare, iar dupa ce l-ati mancat zile in sir, nu l-ati mai suportat ani intregi. Eu recunosc ca nu am mancat finetti vreo 5 ani, pentru ca nu-l mai suportam. Inca nu suport parizerul...oare unui om care toata viata nu a facut nimic, nu va incepe sa-i placa munca?
Mai putem privi totusi si din alt punct de vedere: cel in care putem sa facem tot ce ne place, cat ne place. Ei, asta e mai greu. Recunosc ca nu am nici cea mai vaga idee cum ar putea cineva sa bea si sa manance 8 ore fara incetare. Ma depaseste...poate doar daca vomita cand e plin, dar nu stiu ce pofta de mancare ar mai avea. Alta idee ar fi sa se foloseasca de meditatiile orientale ca sa-si mareasca metabolismul: astfel va digera mai rapid si va trebui sa manance mai des. Cu timpul, poate va trebui sa manance non-stop-la fel si sa bea. Dar oare asta e prielnic? Cum am zis mai sus, te-ai "satura" la un moment dat si de activitatile care-ti plac si vei cauta altceva, nou. Dupa un timp nu-ti va mai placea nici aia si o sa cauti altceva...
In concluzie: omul este facut sa ii placa totul, daca are si masura in treaba lui. Nu pot sa cred ca eu m-as plictisi vreodata de scris pe blog (avand in vedere ca eu mi l-am deschis), atata timp cat nu ma opreste din alte activitati. La fel nu ma vad oprindu-ma sa mananc kaiser, atata timp cat nu exagerez si mai diversific. Totusi, ma vad ca incep sa urasc sa ma scol dimineata la 7 ca sa merg la scoala, dar vad cum imi place scoala, daca incepe pe 10...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)