luni, 23 noiembrie 2009

Om sau robot?

In aceasta vara m-am uitat la o tona de filme: printre ele s-a numarat si "Terminator Salvation: The Future Begins", primul film din nou trilogie Terminator. Cu totii stim ca actiunea se petrece in viitor (mai exact in 2018), iar John Connor e, intr-un fel, liderul rezistentei umane impotriva robotilor (care conduc acuma lumea). Urmatoarea problema mi s-a pus: daca ar fi sa aleg una dintre tabere, pe care as alege-o? Mai ales, de ce?

Asta este o intrebare foarte buna, dupa parerea mea. Chiar nu m-am gandit, oare de partea cui as merge? Ar trebui sa aleg intre a fi un robot foarte greu de oprit, cu puteri incredibile, care nu simte durere, iar, pe deasupra, sunt de partea conducerii si intre un om destul de fragil, cu capacitati de lupta limitate (sa nu mai vorbim de resurse) si....de parte celor care trebuie distrusi. Sa fiu sincer, in mod normal as alege tabara robotilor. Nu de alta, dar e foarte tentant. Totusi, daca ma gandesc mai bine...aleg sa fiu de partea oamenilor.
Motivele ar fi urmatoarele:
  • un om, spre deosebire de un robot, are liber arbitru.E ceea ce ne diferentiaza de tot ceea ce ne inconjoara
  • un om are sentimente, are ratiune proprie. Un robot nu are mila, dragoste, simpatie etc. (nu se pune si Marcus, ok?)
  • e mai palpitant: daca as fi de partea robotilor, totul ar fi alb-negru. Asta inseamna ca fie sunt o masinarie programata sa ucida, care are sansele cele mai mari sa castige in lupta impotriva unui om, fie o fiinta vie, care se zbate, lupta si simte gustul dulce al victoriei
  • "Eu te-am facut, eu te omor/distrug!" Stim cu totii vorba asta, nu? Ei bine, imi place sa cred ca se poate aplica si in acest caz.
  • Robotii sunt partea rea, imi place sa stau de partea "baietilor buni"
Aceste 5 motive m-au convins pe mine sa fiu de partea oamenilor. Pe tine?

6 comentarii:

  1. Ma e cam ciduata proba asta...filmu e relativ vechi, mai degraba dadeau si ei unul mai nou. Oricum tare articol si bafta in continoare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu daca scurt, dar la obiect.
    Felicitari, Tony! :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine argumentat si punctat. Mi-a placut ideea liberului arbitru. Ai avut de ales si ai ales...Poate si juriul te va alege...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai alege tabara robotilor...insa ti-ar placea sa stai de partea "baietilor buni"!
    Sa speram ca macar una din parti va castiga un premiu..asa ca iti urez
    Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  5. alegerea duala (bine-rau) starneste mereu regrete cand ai decis sa tii cu una sau cealalta din parti...felicitari pentru motivatia scurta si la obiect

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu cred ca ai stat prea mult sa te gandesti pana sa alegi de partea cui sa fii. Motivatia a fost cat se poate de solida.

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)