joi, 12 noiembrie 2009

"Un singur steag"

Conform dorintei lui e-Lari din articolul asta, o sa va prezint campania "Un singur steag". Cu totii stim ca Romania are un steag compus din trei culori, vag definite in constitutie: „albastru-cobalt”, „galben-crom” şi „roşu-vermion”. Totusi, lucrurile stau altfel, deoarece fiecare persoana care tipareste un steag alege singur rosul, galbenul si albastrul pe care-l vrea pe el. Astfel, astazi avem 'nspe mii de steaguri. Nu-i asa ca majoritatea nu s-au gandit la asta pana acum? Recunosc ca nici eu pana cand am vazut bannerul campaniei pe blogul lui e-Lari.
Intrati pe site-ul campaniei si o sa va sara in ochi trei forme diferite. Prima este afisata Ministerului Culturii si Cultelor, al doilea Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat, iar al treilea Presedintiei Romaniei. Bineinteles, exista alte cateva sute, daca nu chiar mii, de variante. Cand l-am ales pe ce-l pe care-l consider eu corect, l-am votat pe al treilea (daca sa va satisfac curiozitatea multora care cititi asta).
Deci, tot trei culori are steagul Romaniei? Teoretic da, dar nuantele pot diferi uneori atat de mult, incat sa poti confunda drapelul national oficial cu mazgaleala unui sugar.
Campania asta doreste sa atraga atentia oamenilor cu privire la acest fapt si sa faca in asa fel, incat peste 1/5/10 ani sau cat va fi, prin intermediul unui proiect de lege, sa vad eu, cetateanul simplu, peste tot acelasi drapel national de care trebuie sa fiu mandru!
Daca esti de acord cu ceea ce isi propune aceasta campanie si vrei sa ajuti, poti face urmatoarele chestii:
  • Vorbeşte despre campanie pe blogul tău sau în publicaţia la care scrii
  • Semnează petiţia online care cere reglementarea culorilor drapelului în coduri fixe
  • Pune widget-ul campaniei pe site-ul tău
  • Trimite-ne fotografii sau capturi de ecran făcute de tine cu drapelul în culori diferite (la adresa ioana@reply.ro)
  • Propune coduri de culoare pentru steag, dacă ai noţiuni în domeniu
  • Propune şi susţine legea în Parlament, dacă eşti parlamentar
  • Trimite prietenilor tăi link-ul www.unsingursteag.ro

 Frustranta poza, nu?

2 comentarii:

  1. Tony, in primul rand multumesc ca ai acceptat leapsa.

    In al doilea rand, frumos scris si foarte corecta remarca "Nu-i asa ca majoritatea nu s-au gandit la asta pana acum?"
    Nici eu nu ma gandisem inainte sa dau peste aceasta campanie care, de altfel, mi se pare o initiativa foarte buna.

    Un singur steag!

    RăspundețiȘtergere
  2. N-ai pentru ce Lari, oricum am si eu nevoie de subiecte ;).

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis cu privire la articol? Nu te abtine, zi!

(accept critici constructive :D)